joi, 14 februarie 2008

Valentine's Day 2008

Este primul 14 februarie pe care il prind la facultate. Imi aduc aminte de aceasta "sarbatoare" inca de cand eram la scoala generala, insa abia in liceu am inceput sa o "simt".
Daca stau sa ma gandesc, niciodata nu am avut ocazia sa sarbatoresc "Valentine's Day". Si daca ma gandesc si mai bine, doar prin clasa a IX-a am suferit din aceasta pricina. La ora actuala, ziua indragostitilor nu mai inseamna nimic pentru mine; e o zi ca oricare alta. Poate din cauza ca mi-am schimbat unele idei despre "importarea sarbatorilor", sau poate ca m-am schimbat cu totul.
Ma intreba aseara cineva ce o sa fac astazi, iar dupa ce i-am spus ca nu am absolut niciun program mi-a spus ca poate e mai bine asa. Fac economie si de bani si de idei. Poate chiar este mai bine; nici eu nu stiu.
Oricum, eu voi incerca sa fiu umpic impotriva acestor sarbatori americane (Valentine's Day, Halloween etc.). Ar trebui sa deschidem ochii si sa vedem frumusetea sarbatorilor autohtone. Nu stiu in ce masura voi reusi sa conving pe cineva de acest lucru, mai ales ca in vremurile noastre tot mai multi isi doresc sa paraseasca tara in care s-au nascut si au crescut.
In al doilea rand, cred ca dragostea nu are nevoie de o zi pe an ca sa fie celebrata. Dagostea exista mereu si trebuie pusa in lumina in fiecare zi. Cei care sunt indragostiti probabil sunt de acord cu acest lucru... Dar de ce sa nu ne fandosim si noi de Valentine's Day al americanilor? De ce sa nu cumparam jucarii si bomboane in forma de inimioara? De ce sa nu ne laudam si noi ca avem parte de dragoste (fie ea si falsa)? "[...] dragostea nu se lauda, nu se trufeste" spune Sf. Ap. Pavel; dar ce mai conteaza ce spunea Sfantul acum vreo 2000 de ani, atunci cand poti starni invidia unora sarutandu-te pe strada, cu o plasuta de cadou in mana de "ziua indragostitilor"?
Cei care vor citi aceste randuri probabil vor spune: "tipul asta are niste frustrari". Poate ca da, poate ca nu; asta sunt eu si asa gandesc la ora actuala. Poate ma voi schimba in viitor, asa cum m-am schimbat si pana acum. Sau cine stie? Poate ca saptamana viitoare voi gandi din nou cum gandeam in clasa a IX-a.
Celor carora au asteptat atat de mult aceasta zi si care au sentimente frumoase pentru o persoana de sex opus, le urez, totusi, un "Happy Valentine's Day!".

6 comentarii:

Anonim spunea...

Sa-mi zic si eu parerea: ai dreptate, dragostea nu are nevoie de o zi anume ca sa fie sarbatorita, dar consider ca sarbatorile ar trebui sa reuneasca lumea si sa-i faca sa se simta mai deosebiti. Putini sunt cei care se bucura pentru ca e pur si simplu miercuri, de exemplu, de aceea e nevoie de o sarbatoare ca sa le reaminteasca ca trebuie sa fie mai buni, mai veseli, ca trebuie sa se mai si distreze, nu sa munceasca la nesfarsit si sa uite sa traiasca.

dj ok spunea...

sa sty ca ai mare dreptate dragostea este un lucru sentimental de care fiecare are parte si nu are nevoie de o zi speciala ptr a fi sarbatorita mia placut mult textul

Anonim spunea...

Intr-adevar, avem atatea sarbatori frumoase de care multi au uitat. Daca ar sta cineva sa le studieze ar observa ca sunt mult mai frumoase si mai interesante decat ale americanilor. And just for the record, avem si noi, romanii, o zi a indragostitilor : Dragobetele

Ioana spunea...

Daca esti cumva impotriva Valentine's Day-ului, ai fost cumva mai fericit de Dragobete? pt mine Velentinu si Dragobetele e una si aceeasi chestie, doar ca una e cu 10 zile mai devreme.
Da e adevarat ca dragostea nu trebuie sa aiba o zi speciala, dar ca fata (probabil si ca baiat) te simti bine cand primesti o mica atentie de la persoana iubita, nu ca as fi materialista dar recunoaste ca nu e asa?

Anonim spunea...


Ce sa zic in mare parte ai dreptate...dar nu cred k trebuie sa fim impotriva acestei zile sunt alte lucruri mult mai rele si mult mai urate impotriva carora ar trebui sa ripostam si mai ales k nu te obliga nimeni sa sarbatoresti, e alegerea ta...Ca exista prosti care se manifesta doar de ochii lumii..e problema lor si nu ar trebui sa ne afecteze mai ales k ce simt ei nu e real..(dak simt ceva)...si la problema cu laudatul;aici depinde de la persoana la persoana k poate simti mai intens atunci cand impartaseste intregii lumi (..evident k nu sunt de acord cu cei care o fac din prostie..din bataie de joc.)...sunt fff multe lucruri de spus pe tema asta...dar din pacate unele sunt doar teoretice k nush cat la suta din noi simtim asa cum ar trebui...lumea devine din ce in ce mai dura si sentimentele dispar incetul cu incetul..la fel cum se intampla si cu romantismul de altfel...astazi trebuie sa fii "la moda"..nu prea mai conteaza ce simti tu atat timp cat arati bn in ochii celorlalti...

Miky spunea...

nujtu daca ai vorbit la modul unanim..dar in mod sigur multi s au regasit in cuvintele tale(including me:( ). mi am adus aminte de nijte sentimente pe care le credeam uitate ji incuiate in suflet..nevermind. dech ai dreptate.dragostea nu are nevoie de o zi a ei.. pentru ca daca ejti indragostit o sarbatorejti in fiecare zi prin iubire. succes la fac;)